Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Aprilskämt: Sodastreams innovativa bubbelbad

Publicerad: 28 mars 2018, 11:03

Tillsammans med realitystjärnan Reza Farahan och Thor Björnsson från Game of Thrones presenterar kolsyremaskintillverkaren SodaStream årets aprilskämt. Varumärket driver med sig själva i en video som introducerar produkten SodaSoak.


Ämnen i artikeln:

SodastreamGame of ThronesReklam

I en video som starkt präglas av ironi presenterar Sodastream den nya uppfinningen SodaSoak, en add-on produkt som gör det möjligt för alla bubbeldyrkare att njuta av kolsyrat vattnet i badkaret. Vid sidan av produkten går det även att införskaffa sig väldoftande badoljor och en adapter som gör det möjligt att kolsyra vattensängen. Allt i ett tidigt aprilskämt.

Produkten kan köpas via GetSodaSoak.com med hela 98 procent rabatt. Videon innehåller fler märkliga och humoristiska scener som när Reza Farahan, i kostym, reser sig upp från ett badkar fyllt med jordgubbar. Vi får också se Thor Björnsson avnjuta bubblorna i badkaret, i extas.

— SodaStream ligger alltid steget före när det kommer till att skapa miljövänliga produkter och underhållande kommunikation. Det var jätteroligt att spela in den här videon och jag hoppas att de som ser den kommer att uppskatta skämtet, säger Thor Björnsson. i en kommentar.

— Vi på SodaStream vill vi skapa kommunikation som överraskar och gärna bidrar till ett gott skratt. Därför passar ett koncept som aprilskämt utmärkt. Vi är mycket glada över att kunna samarbeta med duktiga och professionella stjärnor som Reza Farahan och Thor Björnsson. Genom dem når vi publiken på ett effektivt sätt, säger Michele Fitzwilliams, nordisk marknadsdirektör på SodaStream i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.