Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Arbetsgivare slåss om studenter – bokstavligen

Publicerad: 4 Mars 2011, 08:34

Mälardalens Högskola har i samarbete med reklambyrån Kärnhuset tagit fram en reklamfilm där studenternas framtida arbetsgivare slåss om dem.


Ämnen i artikeln:

Kärnhuset

Erik Ridman. Foto: Kärnhuset.

Studenter från Mälardalens högskola har, enligt kampanjen, lättare att få jobb än andra studenter och på den premissen har Kärnhuset gjort sin reklamfilm.

– Mälardalens högskola har klurat ut att det är så stor chans för studenter från skolan att få jobb efter examen att arbetsgivarna slåss om dem. Det vill vi visa med vår kampanj, säger Erik Ridman, projektledare på Kärnhuset, till Resume.se.

Kampanjen kommer att löpa över hela året med start idag. Flera riktiga arbetsgivare är med och deltar i kampanjen, däribland Swedbank, Ericsson och ABB.

Den är ganska våldsam, vad tror du att ni kommer att få för reaktioner?
– Vi ville göra filmen skojig, modern och tjusig. Visst finns det våld men vi har försökt hålla den mer filmisk än dokumentäraktig. Vi hoppas att vi kan flirta lite med tittarna på det här sättet, säger Erik Ridman.

Kärnhusets arbetsgrupp består av Erik Ridman, projektledare, Jakob Westman, ad, Björn Colliander, copy och Johan Benjaminsson och Thomas Kahn som är webbutvecklare.

Produktionsbolag är Naive.

<p><a href="http://vimeo.com/20579090">Mälardalens högskola – Fighting spirit</a> from <a href="http://vimeo.com/karnhuset">Karnhuset</a> on <a href="http://vimeo.com">Vimeo</a>.</p></div><hr />

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

Kärnhuset

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.