Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Arbetsgivarorganisation vill ta ny position

Publicerad: 4 februari 2009, 12:44

KFS, arbetsgivarorganisationen för kommunnära företag, vill förtydliga sin position på marknaden. Uppdraget gick till nystartade byrån a2c.


Peter Nagy och Magnus Hård. Foto: Linda Fagerlind

KFS, Kommunala Företagens Samorganisation, har tidigare jobbat med undersökningsföretaget Go Communication som är en del i den nystartade kommunikationsbyrån a2c. Därigenom gick uppdraget till a2c när KFS bestämde sig för att försöka ta en tydligare position på marknaden.

Uppdraget består bland annat av att se över namnet, ta fram en ny symbol eller logo, en ny kommunikationsstrategi samt en ny grafisk manual. Enligt a2c kommer hela arbetet hålla på till 2010.

KFS bildades 1988. Målet var att ge de kommunägda företagen bättre arbetsgivarservice och att hjälpa dem med verksamhetsanpassade och konkurrenskraftiga avtal. Idag har KFS drygt 600 företag knutna till sig.

– KFS namn kommer ur deras historia men idag stämmer det inte riktigt längre in på verksamheten. Vi ska hjälpa dem att förtydliga vad de egentligen står för och vilka de representerar, säger Magnus Hård, strateg på a2c.

Arbetet med att ta en tydligare position på marknaden initierades efter en medlemsundersökning som genomfördes 2006. Undersökningen visade att medlemsföretagens förväntningar på organisationen var oklara. 2008 inleddes projektet. I slutet av det här året tror a2c att det första synliga resultatet kan komma ut.

A2c drivs av Magnus Hård från Go Communication och av Peter Nagy. Byrån startades i oktober 2008. Målet är att skapa en byrå som på sikt består av drygt tio man. Magnus Hård räknar med att ha ett byråarvode på 8-10 miljoner kronor i år.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.