Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Årets blodigaste reklamfilm?

Publicerad: 7 augusti 2013, 09:13

Australiensiska reklammakare verkar ha ett gott öga till bisarra filmer. Årets blodigaste reklamfilm är nog Monkeystacks nya film för australiensiska Röda korset.


Bisarr humor, charmiga figurer och massor av blod. Det verkar vara några av nyckelingridienserna i australiensiska reklammakares verktygslåda.

Det senaste exemplet kommer från det australiensiska Röda korset i en film signerad animationsbyrån Monkeystack. Filmen visar konsekvenserna av att inte kunna första hjälpen och börjar med ett gem i ögat.

Det är svårt att inte dra paralleller till förra årets viralsuccé "Dumb Ways to Die" från McCann Melbourne som var en del i en tågsäkerhetskampanj.

Men frågan är om någonting kan slå den gamla tyska "Gabelstaplerfahrer Klaus" som börjar som en helt vanlig tråkig säkerhetsfilm, men efter 5 milnuter förvandlas till en veritabel origie i splatterhumor.

Du kan jämföra alla tre filmerna här nedan.

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.