Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Årets julkampanj från SOS Barnbyar hyllar vardagstjatet

Publicerad: 12 December 2018, 15:28

Catharina Gehrke, generalsekreterare på SOS Barnbyar.

Vardagstjat-kampanjen uppmärksammar bland annat att ett av tio barn riskerar att växa upp ensamt – och att växa upp med en vuxen som tjatar borde vara självklarhet för alla.


Ämnen i artikeln:

GranathJulkampanjSOS BarnbyarReklam

Kampanjen är utformad av reklambyrån Granath, samtidigt som Trickle ansvarar för digitala medieköp. Kampanjen frontas av artisten och SOS Barnbyars ambassadör Darin Zanyar, och syftet uppger välgörenhetsorganisationen är att nå dubbelt så många barn än tidigare.

– Vi vill komma in i barnfamiljernas hektiska vardag, med hämtning och lämning, tjat och påminnelser men också mycket kärlek. Ska vi nå fler barn och unga behöver vi agera på nya och innovativa sätt. .Jag tror att många föräldrar kommer att känna igen sig i årets julkampanj, säger Catharina Gehrke, generalsekreterare på SOS Barnbyar.

– Konceptet grundar sig i något som är väldigt mycket vardag. De flesta föräldrar är nog ganska trötta på att tjata, men vi vill vända på begreppet: att tjata är ju faktiskt något man gör av kärlek och omsorg, för att man vill sitt barn väl. Alla barn behöver trygghet. Och just tjat är en väldigt tydlig symbol för denna trygghet, eftersom det kommer sig från att en vuxen finns där långsiktigt och bryr sig under barnets uppväxt, säger David Granath, vd för Granath reklambyrå.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.