Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag31.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Årets reklamfilm på Youtube

Publicerad: 22 November 2010, 07:25

Vid Cannes Lions i somras fick Embrace Life ett bronslejon. Nu har filmen blivit utsedd till YouTube Ad of the Year.


Ämnen i artikeln:

Old Spice

Filmen är gjord av den i stort sett okända byrån Alexander Commercials och beställd av en trafiksäkerhetsorganisation i Sussex. Det är en hjärtskärande historia om en familjefar som kör bil i vardagsrummet och räddas av fru och dotter.

Sedan den släpptes i januari i år har den visats 11 miljoner gånger på Youtube.

I samband med att Youtube genomfört en omröstning bland användarna om årets video fick Embrace Life fler röster än både Old Spice, The Man Your Man Could Smell Like och Fosters Good call.

Old Spice-filmen, gjord av Wieden & Kennedy i Portland, fick ett Grand Prix vid Cannes Lions i somras. Samtidigt fick Alexander Commercials och Embarce Life ett bronslejon.

Reklambloggen Copyranter tycker att Embrace Lifes utmärkelse var en vinst för traditionella tv-reklamfilmare.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Old Spice

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.