Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 31 oktober 2014, 13:56
Moa Fagerlund har utsetts till Gotlands Reklamrookie 2014. Uppdraget handlade om hur man ska få fler att flytta till Gotland.
Ämnen i artikeln:
Berghs School of CommunicationSyftet med tävlingen är att få unga kreatörer att visa vad de kan och stärka bilden av Gotland.
Moa Fagerlunds bidrag bestod av helsidesannonser och juryn menade att alla var med "glimten i ögat och det gotländska språket som intresseväckare".
Priset är en valfri Berghs-utbildning värd 20 000 kronor och hon får även 10 000 kronor av Länsförsäkringar Gotland.
Gotlands Reklamrookie är att ett samarbete mellan reklambyråerna Hill, Bild&Reklam och OSS och Gotlands Media och Region Gotland.
Berghs, Länsförsäkringar Gotland och Pilot är sponsorer.
Resumé har sökt Moa Fagerlund.
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
Berghs School of Communication