Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Årets sponsormiss

Publicerad: 3 juli 2013, 08:55

Foto: Youtube-klipp.

Bayern Münchens nyförvärv, 21-årige Mario Götze, kunde haft en bättre start. Han presenterades för klubben iförd en t-shirt med konkurrerande företag till lagets storsponsor Adidas: – Det har överraskat oss negativt, säger Adidas talesman Oliver Bruggen till spox.com


Ämnen i artikeln:

Adidas

Transferbomben slog till strax före semifinalerna i Champions League –  Borussia Dortmunds Mario Götze, hade klart med Bayern München.
Han presenterades på tisdagen med sin blivande matchtröja. Presentationen gick väl sisådär, enligt Aftonbladet.

Mario  Götze bar nämligen en t-shirt med ett Nike-tryck modell större  samtidigt som han höll i Bayern Münchens Adidas-sponsrade matchtröja.
–  Enligt våra avtal är det inte tillåtet efter som Adidas har ett  samarbete med Bayern München. Vi har diskuterat det här med Bayern  München, säger Adidas talesperson Oliver Bruggen till spox.com

Klubben har också fått göra avbön:
– Vi  missade den här t-shirten och ber om ursäkt för det. Vi har försäkrat  Adidas om att det inte kommer att hända igen, säger Markus Horwick, på  Bayerns medieavdelning.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Adidas

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.