Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag24.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Årets värsta reklam

Publicerad: 30 September 2010, 06:28

Sämsta reklamen eller bara mest irriterande? 100 000 amerikanska konsumenter har röstat fram årets värsta reklam.


Ämnen i artikeln:

McCann Erickson

Kontorsutrustningsföretaget Staples och McCann Erickson som får priset America’s Worst Ad med ”The Wow Guy”. 30 procent av de som röstade har placerat Staples reklam, med en kund som vrålar WOW inför alla låga priser, som årets värsta.

Omröstningen infördes i år av sajten The Consumerist som drivs av konsumentorganisationen Consumers Union.

Kommentarerna på The Consumerist fokuserar på hur irriterande Wow-mannen är. Kommentarerna på reklambloggar tycker dock att McCann Erickson gjort ett bra jobb och får fram budskapet, låga priser, på ett minst sagt tydligt sätt.

Däremot är alla överens om att tvåan, sandwichkedjan Quiznos, är riktigt läskig och usel.

Quiznosreklamen är gjord av byrån WongDoody som i tisdags även fick det ansedda radioreklampriset Radio Mercury Awards för reklamen åt hälsomyndigheterna i Washington.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

McCann Erickson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.