Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Arga blickar på småbarn – inte på McDonald’s

Publicerad: 18 April 2018, 09:33

I Nord DDB:s nya kampanj för McDonald's dramatiserar byrån den känsla av utsatthet som många småbarnsfamiljer upplever i vardagen.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerMcDonald'sNord DDBReklamReklamfilm

I en färsk undersökning* där svenska föräldrar spontant fick säga vilken restaurang de
anser är mest familjevänlig blev McDonald's överlägsen etta på listan.

– Att få bekräftat från Sveriges småbarnsfamiljer att vi är den restaurang som upplevs som mest familjevänlig är otroligt hedrande. Det ger oss energi att fortsätta jobba ännu hårdare för att behålla det förtroendet, säger Sofie Lager, Marketing Manager på McDonald's i ett pressmeddelande i ett pressmeddelande.

Är man småbarnsförälder har man med största sannolikhet upplevt hur omgivningens blickar på en förändras efter föräldraskapet;

På bussen blir man en belastning, samma sak i affären och på restaurangen där de kanske inte ens vill ha dig. I den nya reklamfilmen tar McDonald's fasta på den accepterande omgivningen som inte höjer på ögonbrynen åt ett par stökiga femåringar som fäktas med ballonger.

Kampanjen kommer att synas i digitala kanaler, på tv och bio med start i mitten på april.

*Undersökningen genomfördes av Prime och United Minds Samhällsanalys AB via webbenkäter med 1004 föräldrar som respondenter under perioden 1-9 mars 2018.

Byråer/McDonald's
Huvudbyrå: NORD DDB
PR-byrå: Prime
Mediabyrå: OMD
Produktionsbolag: Social Club, regissör Jesper Ericstam

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.