Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Arga flickvännen i reklamkampanj

Publicerad: 17 December 2010, 15:29

Klippet ”“Flickvännen får utbrott ( blir filmad i hemlighet )” blev en viral succé med nära en miljon visningar på en månad. Nu är den arga flickvännen med i en reklamkampanj för Korvbrödsbagarens maskotar Orvar och Börje vars mål är att bli internetkändisar på 30 dagar.


Resume.se har tidigare skrivit om Korvbrödsbagarens maskotar Orvar och Börje.

– De har tröttnat på att bara vara maskotar. Målsättningen är att bli internetkändisar på 30 dagar, säger Lars Olander marknadschef på Lantmännen Unibake.

Orvar och Börje har hittills gjort en egen variant av  ”Rolighetsteorin”,  en musikvideo med YouTube-kändisen FreddeGredde samt en egen flash mob. Allt visas på deras blogg .

Nu dyker Orvar och Börje upp i ett nytt klipp med Youtube-fenomenet ”arga flickvännen” Fransesca Thorberntsson. Klippet har döpts till ”Flickvännen får utbrott 2”.

– Vi hörde Arga flickvännens desperata rop ända till huvudkontoret i Örebro – vi skickade dit Orvar och Börje direkt, säger Lars Olander.

Domingo PR och Vizeum ligger bakom kampanjen.

”Kampanjen är del i en långsiktig strategi där Korvbrödsbagarn vill skapa ett större engagemang för varumärket i sociala medier”, meddelar Korvbrödsbagaren.

Se reklamfilmen nedan:

Originalet (nedan)

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.