Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Arkitektkopia köper varumärkesbolag

Publicerad: 8 augusti 2013, 13:23

Arkitektkopia stärker sin position inom den grafiska branschen genom att köpa Baldursson, som specialiserat sig på på varumärkesprofilering och visuell kommunikation. På så sätt når man en omsättning på 400 miljoner kronor.


Baldursson – producent av visuellt marknadsföringsmaterial – omsätter i dag cirka 40 miljoner kronor och har ett 40-tal anställda i Göteborg.  

Bolagets vd Bragi Baldursson kommer att fortsätta arbeta inom Arkitektkopia i Göteborg.

– Genom förvärvet stärker vi både Arkitektkopia och Baldursson för framtiden och får en bredare kundbas som får tillgång till båda företagens produktportföljer. Samtidigt når vi en omsättning på nära 400 miljoner kronor, berättar Marcus Wallin, vd på Arkitektkopia.

Arkitektkopia finns på ett 30-tal platser runt om i Sverige.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.