Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 20 december 2013, 09:48
Göran Åkestam, vd Åkestam Holst.
Foto: Pressbild.
Åkestam Holst jobbar redan med Arla-varumärkena Bregott och Wästgöta Kloster. Nu får byrån utökat – globalt – förtroende.
Sedan ett drygt år tillbaka är Wieden + Kennedy Arlas globala huvudbyrå. Här i Sverige arbetar företaget med ANR BBDO och Åkestam Holst. Nu får den sistnämnda byrån utökat uppdrag.
Det hela kom till genom en pitch där Arla bjöd in ett antal byråer från olika länder. De sökte en partner som " matchar och utmanar oss lika bra som W+K". Vinnande byrå blev alltså Åkestam Holst.
Uppdraget handlar om att utveckla ett globalt koncept för en icke namngiven produktkategori.
Den senaste tiden har Åkestam Holst vunnit kunder i form av SAS och Friskis&Svettis. Däremot befinner sig den befintliga kunden Posten i byråupphandling, vilket Resumé rapporterade i förra numret av papperstidningen.
Fredrik Thambert