Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Arla ger Åkestam Holst globalt förtroende

Publicerad: 20 December 2013, 09:48

Göran Åkestam, vd Åkestam Holst.

Foto: Pressbild.

Åkestam Holst jobbar redan med Arla-varumärkena Bregott och Wästgöta Kloster. Nu får byrån utökat – globalt – förtroende.


Ämnen i artikeln:

ArlaÅkestam & Holst

Sedan ett drygt år tillbaka är Wieden + Kennedy Arlas globala huvudbyrå. Här i Sverige arbetar företaget med ANR BBDO och Åkestam Holst. Nu får den sistnämnda byrån utökat uppdrag.

Det hela kom till genom en pitch där Arla bjöd in ett antal byråer från olika länder. De sökte en partner som " matchar och utmanar oss lika bra som W+K". Vinnande byrå blev alltså Åkestam Holst.

Uppdraget handlar om att utveckla ett globalt koncept för en icke namngiven produktkategori.

Den senaste tiden har Åkestam Holst vunnit kunder i form av SAS och Friskis&Svettis. Däremot befinner sig den befintliga kunden Posten i byråupphandling, vilket Resumé rapporterade i förra numret av papperstidningen.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

ArlaÅkestam & Holst

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.