Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag21.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Arla kör igång ostsnurra

Publicerad: 26 september 2013, 14:49

Port Salut, Gouda, Jämtgård och Edamer samlas under en och samma etikett – Arla Familjefavoriter. ANR BBDO ligger bakom kampanjen.


Ämnen i artikeln:

ArlaANR BBDO

Kampanjfokus ligger på att visa konsumenter att ost-kvartetten ger familjen möjlighet att variera sina smörgåsar.

Pappan  har hittat ett alldeles eget sätt att avgöra vilken familjemedlem som  ska få möjlighet att avnjuta vilken ost som ska vara på smörgåsen –  lösningen stavas ostsnurra.

Kampanjen innebär också att Arla erbjuder ostsnurror i butik.
–  Undersökningar visar att barnfamiljer vill ha mer variation och  Familjefavoriter gör det helt enkelt lättare att hitta fler prisvärda  och milda ostar som passar alla, säger Helena Holmberg på Arla i en  kommentar.

– Det här är Arlas sätt att möta konkurrensen från framförallt lågprisimporten. Familjefavoriter är prisvärda ostar med bra kvalitet vilket inte alltid är fallet vad gäller importostarna. säger Anna Jensen,  projektledare/planner på ANR BBDO i en kommentar.

Arbetsgrupp
Arla:
Cecilia Sundquist
Anja Kempe
Helena Holmberg

Arbetsgrupp ANR BBDO
CD: Andreas Lönn
AD: Marcus Göransson
Copy: Sara Kolbäck
Produktionsledare: Jacqueline Nyman
Projektledare/Planner: Anna Jensen

Produktionsbolag: Esteban

Regissör: Andreas Tibblin

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

ArlaANR BBDO

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.