Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag23.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Arla och Wassberg i "Naturlig" OS-kampanj”

Publicerad: 27 september 2013, 13:26

Arla har ett långsiktigt samarbete med Sveriges Olympiska Kommitté, SOK, som går ut på att rekommendera idrottare att dricka mjölk såväl före som efter träning. Arla har i samarbete med ANR BBDO bland annat kopplat in Thomas Wassberg under devisen ”Naturens egen sportdryck.”


Ämnen i artikeln:

SOKArlaANR BBDO

Vad har skidlegendaren Thomas Wassberg, alpina stjärnan André Myhrer,  konståkerskan Linnea Wallin, hockeyspelaren Daniel Da Costa och  freestyleåkaren Filippa Ring gemensamt?

Jo, samtliga deltar i Arlas nya kampanj för ”Naturens egen sportdryck".

Bakgrunden  är att Arla har ett långsiktigt samarbete med Sveriges Olympiska  Kommitté, SOK, som innebär att den sistnämnda rekommenderar aktiva  idrottare att dricka mjölk såväl före som efter träning.

– För oss  innebär detta samarbete att vi i vår kommunikation kan nå ut med  mjölkens fördelar och nyttigheter och skapa relevans för mjölken på ett  sätt som engagerar och berör, säger Niklas Larsson, ansvarig för  kampanjen från Arlas sida.

ANR BBDO ligger bakom kampanjen ihop med produktionsbolaget Callboy och den prisbelönte regissören Max Vitali.

–  När det handlar om sport så tänker vi nog ofta på globala  sportvarumärken som varit ledande på att skapa en stark emotionell  kommunikation för sina varumärke. Vår ambition är också att väcka  känslor kring sport men att få med mjölken på ett sätt som känns  naturligt och svenskt, säger Andreas Lönn, cd på ANR BBDO i kommentar.

Byråns AD, Marcus Göransson, berättar att arbetat inleddes med att reka Bosön på Lidingö.

Då sprang man på flera elitdrottare.
–  Det som var slående för mig var att många faktiskt drack mjölk på det  sätt som Olympiska Kommittén rekommenderar, säger Marcus Göransson i en  kommentar..

Arla gick ut med en kampanj igår där man samlar  fyra ostar – Port Salut, Gouda , Jämtgård och Edamer – under ett och samma  paraply – Arla Familjefavoriter.  ANR BBDO ligger även bakom den kampanjen.

Den nya kampanjen, ”Naturens egen sportdryck”, går upp på måndag.

Arbetsgrupp:
Uppdragsgivare: Niklas Larsson Senior Brand Manager, Arla Foods.

Reklambyrå: ANR BBDO
Creative Director: Andreas Lönn
Art Director: Marcus Göransson
Copywriter: Sara Kolbäck
Planner: Anna Jensen
Produktionsledare: Jacqueline Nyman
Projektledare: Fredrik Pantzerhielm
Originalare: Camilla Rosenzweig

Produktionsbolag: Callboy
Regissör: Max Vitali
Executive Producent: Nils Ljunggren

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

SOKArlaANR BBDO

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.