Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Arla riktar känga mot Oatly – "bara mjölk smakar mjölk"

Publicerad: 20 Augusti 2018, 14:04

Foto: Skärmdump, Youtube

Pjölk, trölk, brölk och sölk smakar inte mjölk, hävdar Arla i den nya kampanjen "Bara mjölk smakar mjölk".


Ämnen i artikeln:

ArlaÅkestam HolstReklamKampanj

Arla rullar nu ut kampanjen "Bara mjölk smakar mjölk". Inte helt oväntat vill man visa att bara mjölk smakar mjölk. Pjölk, trölk, brölk och sölk gör det inte. Men frågan är inte om det egentligen rör sig om en pik till havremjölkskonkurrenten Oatly.

– De flesta svenskar säger att de gillar smaken av mjölk, trots det har drycken hamnat i skymundan. Därför har vi skapat ett koncept som påminner människor om sanningen. Om du vill uppleva smaken av mjölk finns det bara ett alternativ eftersom bara mjölk smakar mjölk. Enkelt, lättsamt och väldigt sant, säger Rickard Beskow Copywriter på Åkestam Holst, i ett pressmeddelande.

Åkestam Holst vann tidigare i år uppdraget att ta fram ett nytt kommunikationskoncept för Arla. Kampanjen blir början på det nya konceptet och kommer att synas i tv, utomhus, digitalt och sociala medier från och med 20 augusti.

Arbetsgrupp:
Regissör: Sara Haag
Produktionsbolag: Giants & Toys

Kampanjfilmerna hittar du här:

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.