onsdag29 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Arla riktar känga mot Oatly – "bara mjölk smakar mjölk"

Publicerad: 20 augusti 2018, 14:04

Foto: Skärmdump, Youtube

Pjölk, trölk, brölk och sölk smakar inte mjölk, hävdar Arla i den nya kampanjen "Bara mjölk smakar mjölk".

Ämnen i artikeln:

ArlaÅkestam HolstReklamKampanj

AH

Alex Hartelius


Arla rullar nu ut kampanjen "Bara mjölk smakar mjölk". Inte helt oväntat vill man visa att bara mjölk smakar mjölk. Pjölk, trölk, brölk och sölk gör det inte. Men frågan är inte om det egentligen rör sig om en pik till havremjölkskonkurrenten Oatly.

– De flesta svenskar säger att de gillar smaken av mjölk, trots det har drycken hamnat i skymundan. Därför har vi skapat ett koncept som påminner människor om sanningen. Om du vill uppleva smaken av mjölk finns det bara ett alternativ eftersom bara mjölk smakar mjölk. Enkelt, lättsamt och väldigt sant, säger Rickard Beskow Copywriter på Åkestam Holst, i ett pressmeddelande.

Åkestam Holst vann tidigare i år uppdraget att ta fram ett nytt kommunikationskoncept för Arla. Kampanjen blir början på det nya konceptet och kommer att synas i tv, utomhus, digitalt och sociala medier från och med 20 augusti.

Arbetsgrupp:
Regissör: Sara Haag
Produktionsbolag: Giants & Toys

Kampanjfilmerna hittar du här:

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev