Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 25 februari 2013, 15:14
ANR BBDO kör på fel och brister i sina filmer för Arlas nya Wellness-produkter.
Arla Wellness är Arlas senaste produktserie för ökad hälsa. I sortimentet hittar man mjölk, fil och yoghurt med aktiva bakterier, fibrer, vitamin D och kalcium.
ANR BBDOs nya kampanj fokuserar på den inte helt perfekta människan.
- Ingen människa är perfekt. Ändå möts vi av reklam som visar helt verklighetsfrånvända bilder av perfekta liv. Det är något som vår målgrupp inte kan relatera till, och det ville vi ta fasta på säger copywritern Stephanie Moradi.
- De flesta livsstilsfilmer är ganska likartade. Det är sällan man ser en människa med fel och brister, säger art directorn Oskar Skott instämmande.
De första delarna av kampanjen, reklamfilm och print, lanserar i början av denna vecka.
Arbetsgrupp:
CD - Andreas Lönn
AD - Oskar Skott
Copy - Stephanie Moradi
Planner - Anna Jensen
Projektledare - Fredrik Pantzerhielm
Produktionsledare - Jacqueline Nyman
Regissör - Oskar Bård, Linda Callenholt, Hobby Film
Producent - Frida Heder
Ljud – LjudliganUppdragsgivare - Sten Schwalbe, Arla
Krister Berntsson