Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Arla satsar på det inte helt perfekta

Publicerad: 25 februari 2013, 15:14

ANR BBDO kör på fel och brister i sina filmer för Arlas nya Wellness-produkter.


Ämnen i artikeln:

ArlaANR BBDO

Arla   Wellness är Arlas senaste produktserie för ökad hälsa. I sortimentet   hittar man mjölk, fil och yoghurt med aktiva bakterier, fibrer, vitamin D   och kalcium.

ANR BBDOs nya kampanj fokuserar på den inte helt perfekta människan.

- Ingen  människa är perfekt. Ändå  möts vi av reklam som visar helt  verklighetsfrånvända bilder av perfekta  liv. Det är något som vår  målgrupp inte kan relatera  till, och det ville vi ta fasta på säger  copywritern Stephanie Moradi.

-  De flesta livsstilsfilmer är ganska  likartade. Det är sällan man ser  en människa med fel och brister, säger  art directorn Oskar Skott instämmande.

De första delarna av kampanjen, reklamfilm och print, lanserar i början av denna vecka.

Arbetsgrupp:
CD - Andreas Lönn
AD - Oskar Skott
Copy - Stephanie Moradi
Planner - Anna Jensen
Projektledare - Fredrik Pantzerhielm
Produktionsledare - Jacqueline Nyman
Regissör - Oskar Bård, Linda Callenholt, Hobby Film
Producent - Frida Heder
Ljud – LjudliganUppdragsgivare - Sten Schwalbe, Arla

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

ArlaANR BBDO

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.