Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 27 april 2016, 09:06
Arla är en av sponsorerna av den svenska OS-truppen som snart ska ge sitt allt i Rio. Med 100 dagar kvar till invigningen vill Arla tagga inför spelen – genom att hissa upp en gymnast 50 meter upp i luften.
Med orden "naturens egen sportdryck" vill Arla nå ut till massan och först ut i deras stora kampanjsatsning är en stuntfilm där en gymnast hissas upp 50 meter upp i luften.
– För oss känns det helt naturligt att sponsra vår svenska OS-trupp. Mjölk är en naturlig källa till protein som man behöver för att bygga upp muskler efter träning. Vi kallar det för naturens egen sportdryck. Det här är vår största satsning någonsin på sociala medier som blir huvudkanaler i kampanjen, säger Karin Granlund, Senior Brand Manager på Arla Foods Sverige, i ett meddelande.
Det är sociala medier-byrån Social Industries som ligger bakom kampanjen, och arbetet har varit lite av en utmaning för dem.
– Utmaningen med kampanjen blir att engagera flera olika målgrupper och där har vi valt en mix av sociala kanaler för att nå ut. Filmen som lanseras idag blir startskottet, säger Emma Blom, vd på Social Industries.
Här kan du se reklamfilmen, som inte är något för den höjdrädde:
Louise Lindberg