Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Arla utmanar kroppsideal i ny Kesokampanj

Publicerad: 27 Februari 2015, 11:34

Bild ur filmen

Foto: Pressbild

Kampanjen #jagkänsla ska uppmärksamma kvinnor som försöker leva ett aktivt liv och den är också ett försök att stärka deras självkänsla.


Ämnen i artikeln:

PatchworkArlaEmma BlomKeso

Arlas kampanj, som lanseras i veckan, går under namnet #jagkänsla och riktar sig till kvinnor i åldrarna 20-40. Meningen är att peppa och sporra personer som kämpar med kost och träning. Den vill också stärka jaget och få personer att sluta jämföra sig med varandra och istället få dem att se till sina egna förutsättningar.

Det är sociala medier-byrån Patchwork som står bakom kampanjen för Arlas populära färskostsvarumärke Keso. Karin Granlund, Brand Manager på Arla, kommenterar kampanjen i ett pressmeddelande.

– Vi vill uppmärksamma riktiga människor som kämpar för att försöka ha en aktiv livsstil. Äta bra, träna regelbundet och samtidigt ha en bra självkänsla är inte något som bara händer. Det ser sällan ut som det gör i gymannonser där alla är vältränade och glada. KESO har länge ätits som en del av ett mer hälsosamt liv, därför känner vi att det passar perfekt med den här typen av kampanj där vi får vara med och stötta och uppmuntra vår målgrupp.

Filmen kommer främst att rulla i sociala medier. Emma Blom, vd på Patchwork Sweden, förklarar anledningen till det.

– Arla KESO har det senaste året gjort en fantastiskt spännande resa med sitt varumärke, speciellt i sociala medier. Den här kampanjen är ett led i att göra varumärket mer socialt. I dag startar samtliga KESO-kampanjer i sociala medier och utvecklas därifrån till övriga kanaler. Det här är något som vi tror att vi kommer få se mer av under året.

Se reklamfilmen här:

Linnéa Kihlström

Ämnen i artikeln:

PatchworkArlaEmma BlomKeso

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.