Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Arla vill locka unga in i köket med hjälp av Youtube-kanal

Publicerad: 18 Oktober 2019, 11:26

Klara Lind och Nisse Hallberg.

Foto: Arla

"Matkanalen" är Arlas nya Youtube-kanal där mejerijätten ska bjuda på matinspiration tillsammans med kända influencers.


Ämnen i artikeln:

ArlaSplay OneReklamYoutube

Det är Splay One som har utvecklat den nya Youtubekonceptet "Matkanalen" för Arla. Satsningen ska bjuda på matinspiration tillsammans med Klara Lind, vinnare av Sveriges Mästerkock 2017, och Nisse Hallberg, komiker som också varit kock på flera finkrogar, som dessutom kommer få besök av andra kända influencers.

Arla kallar det för en strategisk satsning med vilken man vill locka fler unga in i köket och på ett "roligt och inspirerande sätt peppa dem att laga både snabb och enkel vardagsmat".

– På våra andra plattformar, bland annat arla.se och vår receptapp, har vi en stor följarskara. Nu vill vi ta nästa kliv och specifikt rikta oss till unga matlagare. Youtube är en fantastisk plattform för att inspirera. Vi vill ta bort alla krav, visa glädjen med att laga mat och hur roligt det är att göra det tillsammans, säger Karin Granlund, food inspiration manager på Arla, i ett pressmeddelande.

Youtube- och Instagram-profilen Lucas Simonsson, Jonas Andersson från RandomMakingMovies (RMM) och komikern Kristina "Keyyo" Petrushina är några av de kända influencers som lagar mat i Matkanalen av Arla.

De tre första avsnitten på Matkanalen av Arla släpptes den 17 oktober och därefter kommer fler avsnitt att släppas löpande. Se trailern nedan.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Ämnen i artikeln:

ArlaSplay OneReklamYoutube

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev