Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Arlanda: Res mer

Publicerad: 3 maj 2011, 11:50

Nu drar Stockholm Arlanda Airport igång sin nya kampanj ”Det finns alltid en anledning att resa”. Reklambyrån Fältman & Malmén ligger bakom kampanjen som uppmanar svenskarna att resa mer.


Ämnen i artikeln:

ArlandaFältman & Malmén

I fem tiosekundersfilmer visas små vardagssituationer med stor igenkänningsfaktor, däribland rusningstrafik, problem med svärföräldrarna och vinterblekhet.

Alla filmer avslutas med uppmaningen ”Det finns alltid en anledning att resa”.

– Arlandas tidigare tag-line var "Välkommen bort, välkommen hem". Nu är vi mer inne på "Välkommen bort" och trycker lite mer på alla anledningar som finns för folk att resa. Vi kände att vi ville nå ut till en något yngre målgrupp och vi har gjort filmerna korta och rappa, säger Fred Raaum, projektledare på Fältman & Malmén, till Resume.se.

"Det finns alltid en anledning att resa" kommer att pågå i fyra veckor framöver och omfattar fem reklamfilmer.

Arbetsgrupp:

Arbetsgrupp Fältman & Malmén
Projektledare: Fred Raaum
Produktionsledare: Carolina Thoors
Creative Director: Magnus Fältman
Art Director: Björn Nordfors och Ellen Ström
Copywriter: Viktor Olsson

Produktionsbolag:
Lunatic speed
Regissör: Calle Åstrand
Regi ass: Adele Edling
Producent: Jeanette Albertsson
DOP: Aril Wretblad

Mediabyrå: Starcom

<p><a href="http://vimeo.com/23153072">Arlanda 4</a> from <a href="http://vimeo.com/user5541214">F&amp;amp;M</a> on <a href="http://vimeo.com">Vimeo</a>.</p></div><hr /><div class="movie-player"><iframe frameborder="0" height="299" src="http://player.vimeo.com/video/23153006?title=0&amp;amp;byline=0&amp;amp;portrait=0" width="468" /><p><a href="http://vimeo.com/23153006">Arlanda 1</a> from <a href="http://vimeo.com/user5541214">F&amp;amp;M</a> on <a href="http://vimeo.com">Vimeo</a>.</p></div><div class="movie-player"><iframe frameborder="0" height="299" src="http://player.vimeo.com/video/23153044?title=0&amp;amp;byline=0&amp;amp;portrait=0" width="468" /><p><a href="http://vimeo.com/23153044">Arlanda 2</a> from <a href="http://vimeo.com/user5541214">F&amp;amp;M</a> on <a href="http://vimeo.com">Vimeo</a>.</p></div><hr /><div class="movie-player"><iframe frameborder="0" height="299" src="http://player.vimeo.com/video/23153058?title=0&amp;amp;byline=0&amp;amp;portrait=0" width="468" /><p><a href="http://vimeo.com/23153058">Arlanda 3</a> from <a href="http://vimeo.com/user5541214">F&amp;amp;M</a> on <a href="http://vimeo.com">Vimeo</a>.</p></div><hr /><div class="movie-player"><iframe frameborder="0" height="299" src="http://player.vimeo.com/video/23153088?title=0&amp;amp;byline=0&amp;amp;portrait=0" width="468" /><p><a href="http://vimeo.com/23153088">Arlanda 5</a> from <a href="http://vimeo.com/user5541214">F&amp;amp;M</a> on <a href="http://vimeo.com">Vimeo</a>.</p></div>

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

ArlandaFältman & Malmén

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.