Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Arlas attack mot Sex Pistols sångare

Publicerad: 2 mars 2010, 08:14

Nu går Arla Foods till attack på Sex Pistols sångare John Lydon. I mars satsar det svenskdanska företaget över 100 miljoner kronor på en brittisk kampanj.


Ämnen i artikeln:

Arla Foods

Förra året väckte John Lydon, känd som Johnny Rotten när han sjöng med Sex Pistols, uppståndelse när han blev frontman för smörvarumärket Country Life. Kampanjen anspelar på Country Lifes brittiska ursprung.

Det fungerade med Lydon och Country Life passerade Arla Foods smör Anchor Butter för första gången i historien.

Nu går Arla till motattack. I mars satsar mejerijätten 10 miljoner pund på en ny kampanj för Anchor Butter. Varumärket ska ompositioneras från att vara det ekologiska ”Freerange Butter Company” till "Original Butter Co" och betona att Anchor har funnits i brittiska kylskåp i generationer.

En del av kampanjen är ny förpackning.
–Den enklare, djärvare och avskalad förpackningsdesignen bygger på Anchors historia, säger Arla i ett uttalande.

Kampanjen börjar i slutet av mars och görs av Arlas brittiska byrå Wieden & Kennedy som använt Stephen Fry i andra kampanjer för Anchor.

Nu återstår frågan om hur John Lydon ska reagera.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Arla Foods

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.