Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag03.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Armani lanserar digitalt magasin med Spotify

Publicerad: 10 Juli 2015, 08:41

Det digitala magasinet

Emporio Armani Sounds heter det nya magasinet som är ett samarbete med Spotify och Kurppa Hosk.


Ämnen i artikeln:

SpotifyKurppa Hosk

Modeföretaget kallar satsningen "det största och viktigaste digitala inititativ" under senare år. Eftersom Emporio Armani förutom för sina kläder också vill förknippas med musik utvecklades den digitala tjänsten.

Designbyrån Kurppa Hosk har tagit fram allt från koncept till UX, visuell design, kodning och redaktionellt innehåll.

– Vår idé tillsammans var att skapa ett inspirerande och dynamiskt mode- och musikmagasin som förenar det senaste ur Armanis kollektioner med musik, artister och andra populärkulturella fenomen som passar i Armanis universum. Spotify blev en naturlig plattform och partner för detta, säger Måns Jacobsson Hosk, vd på Kurppa Hosk.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

SpotifyKurppa Hosk

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.