Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Arne Hegerfors tampas med mardrömsgäst

Publicerad: 14 maj 2008, 08:06

Riksgälden har tagit hjälp av programledarna Arne Hegerfors och Bosse Larsson för att sälja sina nya premieobligationer. Kampanjen är framtagen av reklambyrån Storåkers McCann.


I de två filmerna får vi se de kända programledarna Arne Hegerfors och Bosse Larsson i sina naturliga roller. De leder var sitt frågeprogram där de stöter på riktigt dåliga förlorare. Konceptet är detsamma som Riksgälden lanserade 2007 ”Gillar du att vinna men hatar att förlora?”.

– Kampanjuttrycket ligger hela tiden nära medievalet. I radio leker vi med radiosport och frågetävlingar. I tv blev det frågesportsprogram och lucköppning i kaféprogram, säger Robert Nygren på Storåkers, i en kommentar.

Filmerna visas på bland annat TV3, TV4, Kanal 8 och TV6 under två veckor. Totalt har byrån tagit fram två stycken filmer på 45 sekunder, två på 30 sekunder samt två på 20sekunder. Kampanjen backas även upp av radio, print, utomhus, webb och dr.

Kampanjen ska visa att man genom att välja Riksgäldens premieobligationer får ”vinstchans utan förlustrisk”.

Riksgälden

Uppdragsgivare: Christin Dylén
Byrå: Storåkers McCann
Arbetsgrupp: Petrus Kukulski copy, Justine Lagache ad, Robert Nygren projektledare, Mirja Hjelm produktionsledare, Maria Widemar artbuyer, Ylva Krantz original, Emma Pernald webb-projektledare
Filmproduktion: Callboy
Regi: Max Vitali
Producent: Nils Ljunggren
Mediabyrå: Bizkit
Johnnie Åkerström

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.