Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Arne Weise frontar Lidls julfilm

Publicerad: 19 november 2012, 08:48

En stillbild från reklamfilmen.

Inför julen vill Lidl slå ett slag för sitt Delux-sortiment, som är ett 60-tal lågpris-produkter av extra hög kvalitet. Då väljer man att anlita den person som är mest förknippad med julen: Arne Weise.


Ämnen i artikeln:

LidlArne WeiseIngo

I sin reklam har Lidl tidigare förmedlat att man sparar in på allt som  inte har med produkterna att göra. En talesman för Lidl har berättat att  man istället "lyxar till det" med låga priser.

Konceptet togs fram för  tre år sedan av Lidls kommunikationschef Caroline Forsshéll och INGO  (dåvarande Grey). I nya reklamfilmen finns talesmannen kvar, men nu med Arne Weises röst.

– Vi ville addera mesta möjliga julstämning så därför valde vi Arne  Weise. Det hade inte varit "lidlskt" om vi inte sparat in på något, så  vi nöjde oss med rösten. Det känns helt rätt, säger Caroline Forshéll.

Kampanjen kommer att synas i tv, radio och i butik.

– Det är alltid en utmaning att kommunicera premiumprodukter för ett  varumärke som förknippas med låga priser. Speciellt mat. Med vårt  koncept kunde vi lyfta fram den höga kvaliteten i Delux och samtidigt  lägga fokus på att Lidl sparar in på det onödiga, genom att bara använda  Arnes röst, säger Thomas Weigle, planner på INGO.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

LidlArne WeiseIngo

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.