Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Artiks innovativa guerillakampanj gör succé

Publicerad: 17 oktober 2018, 07:01

Foto: Pressbild

För att fira releasen på den svenska marknaden har posterföretaget Artiks satt upp hundra inramade gratistavlor runt om i Stockholm.


Ämnen i artikeln:

ReklamKampanj

Det nya posterföretaget Artiks.se har valt en annorlunda marknadsföringsstrategi när man nu firar sin release på den svenska marknaden. Runt om i Stockholm har man satt upp hundra inramade gratistavlor och den som hittar en tavla får helt enkelt ta med sig den hem.

– Tillgänglighet är A och O för att nå framtidens konsumenter. Det här är ett sätt för oss att visa att vi är nytänkande. Vi hoppas att fler ska inse att vi finns. Det är så enkelt att göra sitt hem personligt, säger Patrik Segersven, en av grundarna till Artiks, i en kommentar.

Artiks ambition är att göra unik konst mer tillgänglig. Genom sociala medier släpps dagligen information om nya platser som visar var du kan hitta tavlorna. Kampanjen har fått flera personer att ge sig ut på taveljakt och Sofie, 25, var en av personerna som tålmodigt väntat på att första platsen skulle släppas.

– Det var på Drottninggatan. Men Drottninggatan är så lång – så det kändes lite riskabelt att satsa på det. Men jag var helt inställd: de här tavlorna ska jag ha. Jag sprang för att få dem före en kille, säger Sofie.

Nya platser släpps dagligen via Artiks instagramkonto.

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

ReklamKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.