Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Asics rekordkampanj

Publicerad: 10 januari 2012, 09:43

Första januari gick startskottet för Asics nya kampanj.
Och det var bara början.
Nya kampanjen "Made of Sport" blir skotillverkarens allra största – någonsin.
Reklambyrån bakom är Amsterdam 180.


Nytt år, nya träningslöften.

Företag med hälsoprodukter har sin allra största säljperiod nu när folk lagt sina nyårslöften.

Lagom till det nya året går sportskotillverkaren Asics också ut i sin största kampanj någonsin.

Kampanjen "Made of sport" hade premiär i början av januari med start i Storbritannien och Tyskland. Snart väntar övriga Europa, Asien och Oceanien.

Reklambyrån bakom monstersatsningen är 180 Amsterdam och innehåller ett urval TV-spottar om 60, 30, 20 och 6 sekunder vardera samt uppslags- och helsidesannonser.

Man kommer också lägga ut en serie kortfilmer på Asics egna hemsida.

– Made of Sport matchar vår position som premiumvarumärke och det är individen som står i fokus. Vi har arbetat fram en kampanj med elitidrottare och vanliga människor som på ett tilltalande sätt visar vad sport verkligen handlar om, säger Erik Nystedt, VD på ASICS Sverige i en presskommentar.

Tanken med kampanjen är att få målgruppen att fråga sig själva om de också är av samma skrot och korn som de sanna idrottarna.
Bland dem som syns i reklamen räknas danske handbollspelaren Hans Lindberg, franske sprintern Christophe Lemaitre,, tyske triatleten Jan Frodeno, brittiske löparen Simon Wheatcroft, franske långdistanslöparen Emmanuel Gault samt amerikanska häcklöperskan Lolo Jones

Regissör bakom filmerna är Henrik Hansen.
Fotograf är Ben Ingham.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.