Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 4 mars 2014, 16:31
Sportklädmärket Asics har går vidare med sitt tema Journey of Improvement och drar igång kampanjen ”Better your best”. Fokus ligger på funktionskläder och upplägget är ett klassiskt flicka-möter-pojke.
Fokus ligger på teknik och produktutveckling runt Asics Muscle Support-kollektion.
Tanken är att inspirera och motivera alla som tränar att prestera bättre – ”Better your best”
– Som löpare och motionär är "Better your best" lätt att ta till sig då många ständigt strävar efter att nå nya mål, säger Erik Nystedt, vd på Asics Sverige i en kommentar
Kampanjen består av tre delar: tv-reklamen för Muscle Support-kläder, en trycksaks- och filmkampanj som hyllar världens alla maratonlöpare och tenniskampanjen ”Adavantage You”, där ambassadörerna Gaël Montfils och Samantha Stosur ingår.
Kampanjerna pågår under ett år.
Företag ska även lyfta fram sitt webbaserade träningsverktyg – MY ASICS samt komma med marknadsföring kring triathlon och traillöpning.
180 Amsterdam ligger bakom kampanjen.
Den europeiska kampanjen ingår i en global strategi och bygger på Asics Journey of Improvement-tema.
Aninma Sana In Corpore Sano, ASICS, betyder ”en sund själ i en sund kropp”.
Asics startade av designern Kihachiro Onitsukai i Kobe år 1949 .
Karl-Johan Byttner