Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Aston Martins digitala ledtrådsjakt

Publicerad: 13 Januari 2011, 11:00

Aston Martin rullar nu ut en stor digital kampanj världen över. Bilmodellen Rapide marknadsförs hårt i de stora sociala medierna. Här är den första av kampanjens tre kortfilmer.


Den lilla engelska sportbilstillverkaren Aston Martin lanserade modellen Rapide för runt ett år sedan. Nu  går de ute med en stor digital kampanj med namnet ”True power” för att marknadsföra den världen över.

Kärnan i kampanjen är tre kortfilmer som släpps med en veckas mellanrum. Den första kom igår. Filmerna innehåller ledtrådar som ska hjälpa tittarna att lösa gåta. De som lyckas vinner priser.

Dessutom har filmens karaktärer varsitt Twitter- och Facebookkonto där ledtrådar portioneras ut dagligen.

”True Power” produceras centralt av Aston Martin i England. Kolla in kampanjsajten här.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.