Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Återanvänder reklamfilmer åt kunden

Publicerad: 9 Januari 2008, 07:13

Reklambyråer vill vara miljövänliga och skryter om att återanvänder papper på kontoret. Euro RSCG går steget längre och återanvänder gamla reklamfilmer åt sina kunder.


Det är för kunden EDF Energy som Euro RSCG tar återanvändning till en helt ny nivå. 2007 var trenden för byråer att jobba miljövänligt. Grey New York till exempel tipsade om hur man kan cykla till jobbet och lägga papper i återanvändning.

Euro RSCG lägger miljödebatten på en metanivå när man gör kampanjen "Save Today. Save Tomorrow" för engelska energibolaget EDF. Ska resurser återanvändas så ska de. I filmen finns klipp för gamla reklamfilmer och tal av John F Kennedy där han påpekar att miljöproblemen är skapade av människan.

– Reklamens syfte är att lyfta fram EDF:s engagemang att hantera klimatförändringar och uppmuntra de brittiska hushållen att ta ansvar i miljöfrågan, säger Eva Eisenchimmel, kundchef på EDF till Media Guardian.

SE FILMEN NEDAN:

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.