Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag12.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

ATG lanserar nytt Harry Boy-koncept

Publicerad: 8 Januari 2018, 15:19

Efter att ATG under flera år satsat på hästen Vinnie vill man återigen rikta rampljuset mot spelklassikern Harry Boy. Det gör man med ett nytt koncept signerat Åkestam Holst.


Ämnen i artikeln:

ATGÅkestam HolstReklam

Under morgondagen rullar ATG ut ett nytt koncept som kretsar kring spelformen Harry Boy. Bolaget byggde länge mycket av sin kommunikation runt just Harry Boy men klassikern har de senaste åren fått stå i skuggan av hästen Vinnie.

Harry Boy har dock enligt ATG levererat rekordsiffror under 2017 och det nya konceptet bygger på produktnamnet "Harry" som ett begrepp för när något går bra. Inte helt olikt "Ove" som mutades in av Solsidan-karaktären Ove Sundberg när någon var lite väl snål.

– Vi kände att Harry Boy hade en för passiv roll och behövde ett mer framåtlutat koncept. Harry har varit en av ATG:s starkaste och viktigaste produkter sedan 90-talet men har på senare år mest funnits med som ett påhäng till V75-reklamen, säger Mark Ardelius, copywriter på Åkestam Holst Noa.

Konceptet kommer att synas i filmer, pre-rolls, banners i mobilen, TVC, online video, digitala utomhustavlor, desktop, i sociala medier, på arenor samt hos ATG-ombuden.

– Det är roligt att produkten heter Harry, ett personnamn. Vi ville bygga något runt att folk säger Harry så att det blir lättare att komma ihåg varumärket. Ur det föddes tanken att Harry är orsaken till en förändring och om någon kommit på grön kvist så har det givet något med honom att göra, säger Jesper Holst, art director på Åkestam Holst Noa.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ATGÅkestam HolstReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.