Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

ATG:s känslosamma reklamfilm

Publicerad: 9 Januari 2011, 19:04

Har du känsla för hästar? Det är frågan ATG ställer i sin nya storkampanj som spinner vidare på kampanjkonceptet ”för att hästar ger allt”.


De senaste fyra åren har ATG marknadsfört V75 under konceptet "För att hästar ger allt".
Varje år har man kompletterat med ett undertema som drivit reklamkampanjerna.
I år är temat: "Har du känsla för hästar?" och kampanjen kretsar runt människors känslor för djuren och känsla för spelet.

Nytt för i år är också musiken där Shirley Bassey sjunger låten "Where do I begin?" - temat ur filmen "Love Story".

- Kampanjens målgrupp är de som tycker om kunskapsspel. Genom att söka engagera och involvera denna grupp ännu mer, både känslomässigt och med ökad kunskap, syftar kampanjen till att bredda antalet spelare, säger ATG:s reklamchef Leif Öhlund i en kommentar och fortsätter:

- Med reklamen vill också ATG verka för att ena hästnäringens olika intressenter. Gemensamt för alla som ägnar sig åt hästar och hästsport i någon form och värnar om dess fortlevnad, är kärleken till hästen. Vi vill se en långsiktig och livskraftig utveckling av hästnäringen i Sverige.

Den 17 januari är det premiär för de nya reklamfilmerna, som spelats in under fem dagar i närheten av Sevilla, Spanien, i november.

Reklambyrå är Åkestam Holst. Produktionsbyrå är It´s Showtime.

Se filmen HÄR.

Se "Behind the scenes" filmen HÄR.

Fakta

Uppdragsgivare: ATG
Reklambyrå: Åkestam Holst
Ansvarig ATG: Leif Öhlund, reklamchef
Copywriter: Mark Ardelius, Patrick Dry
AD: Jesper Holst, Björn Gustafsson
Byråproducent: Camilla Geijer, Another Production
Digital producent: Alex Picha
Projektledare: Nicolas Hasselström
Planner: Mikael Grenros
Produktionsledare: Ikka Norberg
Original: Lotta Persson, Olov Öqvist, Oscar Gardö, Linda Beming.

Film/webbproduktion:

Regissör: Rane Tiukkanen
Producent: Peter Sarhammar, Fabian Mannheimer, Gustav Dahlgren, It’s Showtime
DOP: Jallo Faber
Post produktion: Crawford Reilly, STOPP
Scanning: Björn Frithiof, STOPP
Ljud: Martin Dahl, STOPP
Servicebolag: SUR-FILM.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.