Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

ATG uppmanar sina spelare att gå sin egen väg

Publicerad: 24 februari 2017, 15:49

Foto: Pressbild

I en ny kampanj vill ATG lansera söndag som den stora speldagen. "Vi vill kittla de initierade spelarna som uppskattar en riktig utmaning"


Ämnen i artikeln:

NewlandATGReklam

Enligt analysföretaget Mediavision är svenskar generellt sett negativa till spelreklam. För att vända den uppförsbacken lanserar ATG tillsammans med Åkestam Holst och Newland nu en kampanj där de vill utmana sina spelare. I kampanjen presenterar ATG sitt nya spel Grand Slam 75 där en ensam vinnare tar hem 15 miljoner kronor. Istället för att satsa brett vill att utmana de initerade spelarna att våga gå sin egna väg och inte satsa på samma hästar som alla andra gör. Filmerna är svartvita och har en väldigt seriös ton.

– Med reklamen för Grand Slam 75 vill vi kittla de initierade spelarna som uppskattar en riktig utmaning. Vi vill ställa den viktigaste frågan till dem – är du en som följer, eller en som går din egen väg? Säger Mark Ardelius, copywriter på Åkestam Holst.

Syftet med kampanjen är att lansera söndag som den stora speldagen i veckan.

– Vi har sett att det finns stor potential att utveckla söndagsupplevelsen. Söndagar ska bli vår nya stora speldag. Intresset finns, särskilt bland dem som drivs av utmaningar och vi är övertygade om att en ny tv-upplevelse, reklam som berör och ett nytt spännande spel kommer ta söndagarna till en helt ny nivå, säger Sten Andersen, marknadschef på ATG.

Den integrerade kampanjen kommer från och med lördag att gå i TV, print, digitala kanaler och innefattar en rad aktiviteter i sociala medier.

Arbetsgrupp Åkestam Holst

AD: Jesper Holst

Copywriter: Mark Ardelius

Projektledare: Magnus Hamberg

Produktionsledare: Ikka Norgren

Planner: Henrik Sjödin

Grafisk form: Lotta Persson

Newland

Regissör: Niclas Larsson

Exekutiv producent: Erik Torell

Producent: Nathalie Cohen

Edit: Johan Söderberg

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

NewlandATGReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.