Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Att förlora den här pitchen fanns inte på kartan”

Publicerad: 18 mars 2014, 11:13

Foto: NK.

Ottoboni får prestigeuppdraget som NK:s digitala byrå. – Att förlora den här pitchen fanns bara inte på kartan för oss, säger Per Bruun, byråchef Ottoboni Stockholm.


Pitchen avslutades nyligen – och nu går NK och Ottoboni ut med det nya samarbetet.  

–    Vi    fastnade    för    Ottobonis    strategiska    resonemang    och    kreativa    höjd.    De    utmanade    oss på    ett    spännande    sätt    och    har    idéer    som    ligger    helt    i    linje    med    hur    vi    ser    på    NK:s    digitala utveckling,    säger    Daniel    Stipich,    marknadschef    på    NK, i ett pressmeddelande.

Glädjen är stor på Ottoboni,

– För    det    första    är    NK    ett    av    Sveriges    starkaste    varumärken,    ett
prestigeuppdrag    helt    enkelt.    Dessutom    kände    vi    direkt    att    NK:s    grundläggande    utmaning passar    oss    väldigt    bra.    Det    handlar    om    att    utveckla    kommunikation    och    affärskoncept som    ser    till    att    ett    företag    som    föddes    1902    fortsätter    att    vara    relevant    i    dagens digitala kontext, såger Per Bruun.

NK:s    övriga byråer är bland    andra    reklambyrån    Garbergs,    Make
Your    Mark    som    arbetar    med    kundmagasinet    STIL,    pr-byrån    IBEYOSTUDIO    och designbyrån    JoAnn    Tan    Studio.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.