Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Att ha en fast strategi funkar inte längre”

Publicerad: 2 september 2013, 08:05

Magnus Westerberg.

Reklambyrån Masscreation rekryterar strategen Magnus Westerberg från Mogul där han varit strategichef. Han har tidigare bland annat jobbat med Indra Sinha på CDP i London och startups i Silicon Valley samt varit creative director på Cloudnine.


Ämnen i artikeln:

Masscreation

Han kommer att ansvara för Masscreations strategiavdelning och ta med sig ett digitalt fokus.

– Strategiprocessen måste bli mer aktuell och därmed även mer snabbfotad. Idag använder konsumenten i snitt 4–5 olika kanaler för att fatta sina beslut. Men även då de utsätter sig för fler reklamkanaler så är de samtidigt  bättre än någonsin på att undvika reklam. Att ha en fast strategi funkar  därför inte längre. Istället behövs flera olika som man hela tiden  uppdaterar, säger Magnus Westerberg i ett pressmeddelande.

–Det är dags att komma upp ur sina stuprör och arbeta mer med strategi över kanalgränserna. Och med en hög  förändringstakt kan strategi inte längre vara något statiskt, säger Patrik Rustman, vd på Masscreation.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Masscreation

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.