Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Att Jet bytt namn till Ingo är bara roligt”

Publicerad: 28 maj 2014, 11:04

Björn Ståhl.

MEN HALLÅ...Björn Ståhl, executive creative director på reklambyrån Ingo som haft en stark start på 2014. I förra veckan vann byrån sin första penna i den internationella reklamtävlingen D&AD.


Vad säger du om framgångarna i D&AD förra veckan?
– Vi är jätteglada för pennan i D&AD (med Dill-kampanjen för Lidl), som ju förmodligen är världens svåraste reklampris. Efter några nomineringar och "in book" är det byråns första. Men det är också roligt att det gick så bra för Sverige, det är ju inte varje år som svenska byråer vinner pennor.  (Forsman & Bodenfors vann storslam för Volvo Trycks-kampanjen och även RBK vann en penna för Natalia Project, reds anm)

Vad betyder det för Ingo som byrå?
– Det är ju en injektion till hela byrån, ett kvitto på att vi kan leverera på allra högsta nivån.  

Hur vill du sammanfatta Ingos start på 2014?
– Vi har verkligen haft en flygande start med några pitchvinster och dessutom full fart på befintliga kunder.  

Tror du att ni har chans till vinst i Cannes Lions?
– Klart man hoppas på framgång i Cannes. D&AD vinsten är ju inget dåligt tecken. Vi är försiktigt optimistiska.  

Till sist, bensinstationskedjan Jet har bytt namn till Ingo, vad säger ni om det?
– Att Jet bytt namn tycker vi bara är roligt. Det kommer åka runt en massa marknadschefer i Sverige och tänka på oss när dom kör förbi bensinstationerna. Men det kan ju vara så att allt är en kampanj som vi ligger bakom...

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.