Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Att sitta och stirra in i datorn är inte särskilt inspirerande"

Publicerad: 4 Mars 2011, 11:34

Den 10 mars är det årets andra Resumébar. Temat är utomhusreklam och under kvällen kommer alla att kunna rösta på ett av sju bidrag. Inför baren kommer Resume.se att prata med personerna bakom kampanjerna – idag berättar Patrik Reuterskiöld, ad på Storåkers McCann, om hur han inspirerades av en trasig guldfiskskål.


Ämnen i artikeln:

Resumébar ute

Bakom Karlssons Klister-kampanjen står reklambyrån Storåkers McCann och Patrik Reuterskiöld, ad.

Var fick ni idén till kampanjen ifrån?
– Det är tråkigt när saker går i kras och det tråkigaste är nog när en guldfiskskål går sönder. Så att få en sak som är tråkig när den pajar att bli rolig att sätta ihop, det var nog tänket kring denna one shot, säger Patrik Reuterskiöld.

Vad inspireras du av själv?
– Om jag får säga det lite klyschigt är det människor. Vad människor säger, gör och har gjort. Just nu är jag pappaledig så nu inspireras jag av parkleken och min dotter Rio.

Hur blir du inspirerad i ditt jobb?
– Jag inspireras av mina kollegor, mina kunder och när jag går runt och pratar med dem och annat löst folk. Att sitta still på min stol och stirra in i datorn är inte särskilt inspirerande tycker jag.

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

Resumébar ute

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.