Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 24 juni 2016, 14:00
Minnen, fjärrstyrda lastbilar och långa ostar kan gå hem i Cannes.
DDB:s Klarna-filmer "Smoooth" får flest nomineringar av de svenska kampanjerna som är med på nomineringslistan i Film Craft.
Ämnen i artikeln:
Cannes Lions 2016Tre nomineringar får DDB Stockholm – en per Klarna-film: "The Cheese", "The Swim" och "The Fish".
Även Forsman & Bodenfors har tre anledningar till att hålla tummarna. De får två nomineringar för HM-kampanjen "World recycle Week", och en för Volvo Trucks "Look Who's Driving".
De två sista svensknomineringarna går till CP+B för deras film för Sveriges Radio, som släpptes i samband med 90-års jubiléet.
Förra året kammade Sverige noll i kategorin. Om det går bättre i år vet vi i morgon kväll.
Totalt har 216 bidrag nominerats.
Ämnen i artikeln:
Cannes Lions 2016