Reklam
Åtta vinstchanser i PR
Publicerad: 22 juni 2015, 07:30
Zlatan Ibrahimovic tatuerade kropp väckte stor uppmärksamhet.
Zlatan Ibrahimovic "tatueringskupp" väckte stor uppmärksamhet för FN World Food Programme. Nu är kampanjen nominerad i Cannes Lions pr-kategori.
FT
Fredrik Thambert
Totalt blir det åtta nomineringar för de svenska byråerna i PR. Forsman & Bodenfors har två av dem med sin kampanj tillsammans med Zlatan Ibrahimovic. Även DDB Stockholm har två vinstchanser för sin Samsung-kampanj "Is this the next?".
Totalt har 200 bidrag nominerats i kategorin.
Här är de svenska vinstchanserna:
KampanjKundByråGUILT TRIP SUNDAYSOS CHILDREN'S VILLAGES SWEDENRIVER StockholmA HAIR RAISING MESSAGEBARNCANCERFONDENGARBERGS StockholmSINGING SAILORTHE SWEDISH PEACE AND ARBITRATION SOCIETYÅKESTAM HOLST Stockholm805 MILLION NAMESUNITED NATIONS WORLD FOOD PROGRAMMEFORSMAN & BODENFORS Gothenburg805 MILLION NAMESUNITED NATIONS WORLD FOOD PROGRAMMEFORSMAN & BODENFORS GothenburgIS THIS THE NEXT?SAMSUNGDDB STOCKHOLM WORLD WIDE VACELECTROLUXPRIME StockholmIS THIS THE NEXT?SAMSUNGDDB STOCKHOLM