Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Åtta vinstchanser i PR

Publicerad: 22 juni 2015, 07:30

Zlatan Ibrahimovic tatuerade kropp väckte stor uppmärksamhet.

Zlatan Ibrahimovic "tatueringskupp" väckte stor uppmärksamhet för FN World Food Programme. Nu är kampanjen nominerad i Cannes Lions pr-kategori.


Ämnen i artikeln:

Cannes LionsCannes Lions 2015

Totalt blir det åtta nomineringar för de svenska byråerna i PR. Forsman & Bodenfors har två av dem med sin kampanj tillsammans med Zlatan Ibrahimovic. Även DDB Stockholm har två vinstchanser för sin Samsung-kampanj "Is this the next?".

Totalt har 200 bidrag nominerats i kategorin.

Här är de svenska vinstchanserna:

    KampanjKundByråGUILT TRIP SUNDAYSOS CHILDREN'S VILLAGES SWEDENRIVER StockholmA HAIR RAISING MESSAGEBARNCANCERFONDENGARBERGS StockholmSINGING SAILORTHE SWEDISH PEACE AND ARBITRATION SOCIETYÅKESTAM HOLST Stockholm805 MILLION NAMESUNITED NATIONS WORLD FOOD PROGRAMMEFORSMAN & BODENFORS Gothenburg805 MILLION NAMESUNITED NATIONS WORLD FOOD PROGRAMMEFORSMAN & BODENFORS GothenburgIS THIS THE NEXT?SAMSUNGDDB STOCKHOLM WORLD WIDE VACELECTROLUXPRIME StockholmIS THIS THE NEXT?SAMSUNGDDB STOCKHOLM

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.