Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Attityden till reklam i digitala kanaler har försämrats – men inte så mycket som du tror

Publicerad: 3 Mars 2020, 13:39

I Orvesto Konsument 2010:3 uppgav 58 procent att de var antingen mycket eller ganska negativt inställda till webbtv-reklam. I mätningen för 2019 hade siffran ökat till 62 procent.

Foto: Getty Images

Med hjälp av data från Orvesto Konsument har Resumé tagit reda på hur svenskarnas inställning till reklam i digitala kanaler utvecklats de senaste tio åren. Siffrorna visar att reklamtröttheten tilltar – men att ökningen är marginell.


Ämnen i artikeln:

Orvesto KonsumentDigitala kanalerReklamtrötthetSifo

Resumé har under de senaste veckorna tagit ett grepp om reklamtröttheten, som enligt flera mätningar ökar bland svenskarna. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.