Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Audi dramatiserar den precisa körningen med synkroniserad simning

Publicerad: 19 mars 2019, 08:19

Audi byter ut asfalten mot vatten i sin senaste kampanj på den brittiska marknaden signerad BBH London. Tittarna får se två bilar köra runt i en simbassaäng för att demonstrera de senaste funktionerna.


Ämnen i artikeln:

AudiReklam

I den hantverkstunga filmen ser vi Audi A1 och Audi A7 korsa bassängen i en balett präglad av tajming, skicklinghet och kontroll. Varumärket vill kommunicera att storleken inte är allt när det kommer till att köpa en ny bil och annonsen visar hur mindre modeller kan vara mer lättstyrda och har en större precision än sina maffigarre konkurrenter.

Ian Heartfield BBH Londons kreativa chef säger till The Drum:

– Det finns inget bättre sätt att illustrera två enheter som följer varandras rörelser än med  synkroniserad simning med två bilar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

AudiReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.