Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 22 Augusti 2013, 06:19
Resumé kunde igår, onsdag, berätta att Audi har en ny marknadschef, 48-årige Nils Simonsson. Han är en riktig veteran inom bilbranschen. Nils Simonsson rivstartar med en kampanj för att hylla Audis fyrhjulsdrift och Freddie Wadling har kopplats in för att sjunga ”Den Blomstertid nu kommer”.
”Quattro – äkta fyrhjulsdrift för alla årstider”
Så beskrivs Audis nya ÅkestamHolst-signerade film där man slår ett slag för sin egen quattro®-teknologi
”Audis är originalet och marknadsledande, i vårt tycke den enda äkta fyrhjulsdriften.”, hävdar man.
Resumé kunde igår berätta att Nils Simonsson har tagit över som marknadschef för Audi i Sverige.
Han började karriären på Audi, men har också tillbringat 17 år på BWM.
Nu inleder han alltså sitt nya värv med att lyfta fram fyrhjulsdriften.
”Flera av Audis konkurrenter har valt att fokusera alltmer på fyrhjulsdrift och hjälpt till att öka intresset för tekniken som både ökar säkerheten och framkomligheten, i alla typer av väder.”, skriver han.
Freddie Wadling sjunger Den Blomstertid nu kommer. Han är bland annat känd för Fläskkvartetten.
Kampanjen inleds på tv i fyra veckor, men ska även gå i print och digitalt.
Arbetsgrupp:
Kund Audi Sverige:
Nils Simonsson, marknadschef
Thomas Sandahl, reklamchef
Arbetsgrupp Åkestam Holst:
Adam Reuterskiöld, copywriter
Fredrik Josefsson, art director
Andreas Ullenius, CD
Jerker Winther, planner
Jennie Strinnhed, produktionsledare
Tom Hedström, projektledare
Produktionsbolag:
Bacon CPH
Musikansvarig: Music Super Circus
Mediebyrå: MediaCom
Karl-Johan Byttner