Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Audi sätter baksätesförarna på plats

Publicerad: 8 Juni 2017, 08:36

Alla bilförare har varit med om passagerare som tror sig veta bättre. Audis nya kampanj riktar sig till dem.


Ämnen i artikeln:

Folke filmReklambyråerRipplerÅkestam HolstPHDAudiProduktionsbolag

En sladdande och vrålande Audi R8. Bakom ratten sitter racingföraren Mikaela Åhlin Kottulinsky. I bakgrunden hör vi alla typiska kommentarer som brukar komma från förståsigpåarna i baksätet.
– Vår initiala nyfikenhet för backseat drivers handlade om att se om de påverkar upplevelsen av bilen, det vi kallar för körglädje. Det vi sett i undersökningar är att vissa inte bryr sig alls om kommentarer från medpassagerare medan det för många skapar både ångest, irritation och osäkerhet i den grad att man avstår från att köra, säger Lina Engler, projektledare på Åkestam Holst, som ligger bakom kampanjen.

För bilmärket handlar det om att både prata köregenskaper och samtalsklimat i bilen.
– Vi har alltid jobbat för att göra bilkörningen så rolig som möjligt. Med den senaste kampanjen vill vi försöka skapa ett bättre körklimat genom att lyfta problemet med backseat drivers. Vi hoppas att passagerare börjar reflektera över hur de beter sig och tänker ett varv till innan de fäller en kommentar, menar Tom Hedström, marknadschef på Audi Sverige.

Arbetsgrupp
Kund: Audi Sverige
Byrå: Åkestam Holst
Produktionsbolag: Folke Film
Mediabyrå: PHD
PR: Rippler


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.