Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Audibles oförklarliga utomhuskampanj ska belöna de nyfikna

Publicerad: 29 Oktober 2019, 13:57

”Axehound”, ”Monkey Heaven” och ”Animal Bath” är för de flesta ren rappakalja. Men de som sett Audibles utomhuskampanj och googlar på orden belönas med en gratis prövoperiod på tjänsten. Kampanjen är framtagen av ANR BBDO.


Ämnen i artikeln:

ANR BBDO

Nyligen lanserades Audible, Amazons egna ljudplattform, på den svenska marknaden. För att uppmärksamma allmänheten på att man nu finns på marknaden har Audible i samarbete med ANR BBDO gått ut i en stor utomhuskampanj i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Kampanjen och dess copy är tänkt att väcka så mycket uppmärksamhet att de som ser den och blir nyfikna på vad den faktiskt betyder kommer att belönas med en gratis ljudbok i 30 dagar. Om användarna söker på några av orden ”Monkey Heaven”, ”Animal Bath” eller ”Axehound”, som alla används i utomhusenheterna, kommer de att belönas med en gratislänk.

– För att locka och belöna nyfikna svenskar har vi designat en simpel men ändå disruptiv OOH-kampanj. Genom att använda oss av den här tekniken har vi presenterat oss själva på den svenska marknaden på ett charmigt sätt och ger samtidigt nyfikna ljudboksälskare en anledning att tecka upp sig som Audible-medlemmar, säger en talesperson från Audible.

I dag gick även tre filmer med samma tema upp.

Kampanjidé: ANR BBDO:

Anna Celay: Strategic Planning Director

Maria Fager: Account Director

Philip Westman: Copywriter

Gabriel Blidö: Art Director

Channa Rogsten: Planner & PR

Giustina Guariglia: Account Manager

Jacob Nathanson: Motion Graphic Designer

Camilla Rosenzweig: Graphic Designer

Adam Stark: Junior Art Director

Mediabyrå: AdOn:

Daniel Eriksson: Senior Advisor

Cecilia Ross: Account Director

Jonathan Norén: Planning & Insight Manager

Adela Vergara: Digital Director & Advisor

Anna-Karin Wålarö: Media Advisor

Lina Löfberg: Media Planner

PR: Geelmuyden Kiese

Simon Wallin: Account Director

Henny Markgren: PR-specialist

Calle Ljungström: Art Director & Advisor

Kimberley Torchia: Account Manager

Anders Berg: Senior Planner & Advisor

Regissör: RBG6

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

ANR BBDO

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev