Reklam
Audio Pro fyller 40 år – hedrar ljudet i global kampanj
Publicerad: 17 oktober 2018, 08:47
Foto: Pressbild
Produktionsbolaget Slutet är Nära har tagit fram kampanjfilmen "Honor the Sound", som ska lyfta fram de små och stora ljuden.
AH
Alex Hartelius
Sedan starten 1978 har det svenska högtalarmärket Audio Pro varit en stor aktör inom högtalarbranschen. Under sina 40 år har man varit med i utvecklingen och tagit fram nya funktioner, designer och ny teknologi.
I samband med sitt 40-årsjubileum väljer man därför att hylla ljudet i den nya kampanjfilmen "Honor the Sound", som tagits fram av produktionsbolaget Slutet är Nära. Filmen lyfter fram de små och stora ljuden som bidrar till minnen och känslor.
– Min första film för Audio Pro var en cymaticsfilm om hur ljud fysiskt kan påverka olika material. Sen dess har jag tänkt på hur man kan göra en film där man möter ljudet från en annan vinkel. Där man skalar bort design, wirelesslösningar och tung bas och istället fokuserar på det som borde vara kärnan hos alla högtalartillverkare - att hylla ljudet. Därför tycker jag att det både är fint och modigt av Audio Pro att våga göra en sån här film där vi inte visar en enda produkt i bild, där vi bara går på människan och ljudet och hur mycket små ljud kan ta fram stor känslor, säger Mats Udd, regissör på Slutet är Nära som har regisserat och skrivit manus, i en kommentar.
Kampanjen kommer att gå globalt under hösten och går att se här: