Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Audis annonsmiss – mil blev kilometer

Publicerad: 4 februari 2019, 14:09

När man ska kränga elbilar är batteriets räckvidd ett bärande säljargument. När Audi i helgen köpte DI Weekends baksida hade dock de 41 milen förvandlats till 41 futtiga kilometer.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstAudiReklam

Det är lätt att göra korrfel, det vet inte minst vi på Resumé. Därför känner vi med Audi och TBWA som i helgens DI Weekend stod för något av en copyblunder.

På baksidan kunde intresserade läsa om Audis nya elbilsmodell e-tron, en modell som ska lansera Audi som en seriös elbils-aktör. Problemet för elbilar har länge varit batteriernas räckvidd där kritiker menar att elbilarna fortfarande är ett påfund för Stockholmare och andra storstadsbor som sällan kör längre än att de kan höra slamret från stadens shoppinggator.

Audi e-tron har egentligen en räckvidd på 400 kilometer, men i helgens printannons hade räckvidden skruvats ned med 90 procent.

"Lägg till ett batteri med en räckvidd på upp till 41,7 km, snabbladdning med upp till 150 kW och att den är byggd i vår CO2-neutrala fabrik i Bryssel, så förstår du varför vår devis är Vorsprung durch technik". lyder copytexten där kilometrarna givetvis ska vara 400 istället för 40.

Resumé söker en talesperson för Audi Sverige.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstAudiReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.