Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Aura Light vill erövra Europa

Publicerad: 23 april 2008, 08:16

Aura Light, svensk tillverkare av Long Life-ljuskällor, har inlett ett samarbete den Göteborgsbaserade byrån Start Communication. Målet – att sätta varumärket på den europeiska marknaden.


Aura Light vill erövra Europa. Till sin hjälp har de valt Start Communication som nu ska ”renodla, paketera och kommunicera” företagets erbjudande i Europa.

Aura Light, som tidigare hette Luma, kommer att ta upp jakten på övriga konkurrenter genom att trycka på ekonomiska och miljömässiga fördelar.
– Vi valde Start för att de är duktiga på att skapa fängslande och säljande kommunikation. Samtidigt förstår de affären och marknaden, säger Peder Engdahl, marknadsdirektör på Aura Light, i en kommentar.

Start Communication har redan producerat en animerad miljöfilm som visats på en belysningsmässa i Frankfurt. Den filmen kommer Aura Light nu att fortsätta visa på andra mässor samt på webben. Filmen kommer däremot inte att gå i bred media.

– Det första vi gör just nu är att ta fram informationsmaterial som ska fungera som säljstöd när de för dialog med kunderna. De har 12 säljkontor runt om i Europa och det är viktigt att de för fram samma budskap, säger Christofer Lann copy på Start Communication.

Aura Lights produkter används idag inom flera användningsområden, bland annat i upplysta reklamskyltar på stan. Den nya kommunikationen kommer helt att fokusera på att användningen av företagets produkter är en långsiktig investering.
– Miljömässigt är en het potatis just nu och det är också det vi trycker på. Ofta har inköparna alldeles för korta mål idag. Det vill vi ändra på, säger Christofer Lann.

Aura Light

Byrå: Start Communication
Arbetsgrupp: Anders Uvberg ad, Christofer Lann copy, Claes Broström projektledare, Annika Westerlund produktionsledare, Katarina Romney Domstad grafisk form

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.