Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Avanza i sparsmakad kampanj

Publicerad: 21 november 2011, 15:35

Avanza Bank tilldelades nyligen utmärkelsen Sveriges nöjdaste kunder av Svenskt Kvalitetsindex. Men enligt VD Martin Tivéus är Avanza den bank som satsar minst på marknadsföring.


Avanzas sparsmakade kampanj för det nya sparkontot är helt i linje med bankens värderingar, berättar Martin Tivéus.

– Vi vill att det ska vara enkelt och billigt att använda oss. Vår nya kampanj sänder samma signaler. Den har ett rent språk och är personlig och mänsklig. Precis som vi vill att kunderna ska uppleva oss.

Han säger att de skiljer sig mycket från konkurrenterna.

– Vi tillhör den bank med minst antal medieinköp. Avanza vill istället lägga pengar på det som gör skillnad för kunden, exempelvis genom att sänka avgifter.

Tivéus menar att detta gör banken mer attraktiv och skapar en kedjereaktion.

– Att satsa på bättre förmåner för kunderna gör att de rekommenderar oss för fler människor.

Den nya kampanjen kommer finnas på print och webb.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.