Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Avicii-kampanjen – en vinnande melodi

Publicerad: 23 April 2014, 13:28

Teamet bakom kampanjen med Avicii i mitten.

Foto: Pressbild.

House of Radon och Universal Music kammar hem ett guldägg för "Avicii x You" i kategorin Digitalt.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2014Universal MusicAviciiHouse of RadonKommunikationsbyråer

Skaparna till kampanjen "Avicii x You" har kallat den världens största globala musiksamarbete. Nu har det gett utdelning.

Det handlar om ett projekt där fans och andra producenter fick vara med och bidra till världsartistens nästa hit. Det resulterade i 13 000 melodier till DJ:n som skapade låten "X You".  

Silveräggen i kategorin Digitalt går till "Live test series" av Forsman & Bodenfors, "Följ nattjourens väg mot julen" av Garbergs och "GOWEST" av M&C Saatchi.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.