Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Axe med hårutbildning

Publicerad: 16 september 2013, 10:02

Varumärket Axe går ut i en BBH-signerad kampanj om hur man får till håret rätt för att locka till sig vackra kvinnor. Kampanjen, hårutbildningen sker i fyra delar: ”Messy”, ”Natural”, ”Spiked Up” och ”Clean Cut”.


Ämnen i artikeln:

AxeUnilever

Varumärket Axe ägs av Unilever och har kanske framförallt gjort sig känt  för budskap till män lukten avgör om man når  framgångar hos det motsatta könet.

Axe slår nu ett slag för en ny serie hårvårdsprodukter, där ett sådant exempel är New Axe Messy Paste.

Budskapet är att man om bara får till håret rätt lockar man kvinnorna till sig. Det vill säga samma tema, men inte lukten denna gång.

Adweek gillar dock reklamen och menar att den inte bara informativ, utan också underhållande:

”Det  finns inte en enda anledning mellan himmel och jord för stjärnan i ”The  Messy Look” att styla sitt hår då han har fastnat i en storm till  sjöss.”, skriver Adweek.

Adweek tycker också att reklamen inte är  kvinnoförnedrande eftersom den är tillräckligt lättvindig för att  undvika sådana anspelningar

Adweek konstaterar dock att detta kan bero på att kvinnorna inte är tillräckligt länge i bild.

”Oavsett vilket så är det ett steg i rätt riktning för Axe”, konstaterar Adweek.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

AxeUnilever

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.